Rubriiiik.

Hej!

Nu ha ja int blogga på länge
för ja ha int hunni å int ha ja årka heller
ja ha int vari på nå sånt humöör. (:
På fredan i skolan hadd vi
ju dedä lillajul grejjen
de va no kul å ja fick
jätte mycki kort typ 21 elä nå sånt.
Å sen på kvällen så ja på Idol å
då for Mariette ut å he tyckt ja va bra!
Men ja tycker att alla 3 som e kvar e bra
så ja har ingen skillnad vem som vinner
men Erik å Tove e no spec. BRA!
Å på lördan steg ja åpp å åt frukost
och sen for ja på träning till Öjberget
träningen va ganska tung vi gick
först 5 km me stavar sen gick vi 5 varv
upp för slalombacken, dende längsta
så he va jätte sloooo..
Sen sprang gick vi 1.2 å blev
jätte blöta för vi sku över nå
träsk.Sen kom ja hem,
gick i duschen, gick till Lokalen
för där va mamma å jen och sålde nå lotter
för Rödakorset, ja va me Fanne där
en pikkuliten stund sen gick vi ut för
där va Lulan å hadd Ponnyridning
sen fo Fanne hem å ja va å hjälpt Lulan en
stund sen fo ja hem
å åt nå å så kom lina å gjord
nå lillajulskort som vi sku kasst på kvällen,
åså så vi på skidase å.
Sen fo hon hem å fammo å faffa
kom till oss på kaffe och julstjärna(bulle)
Sen gick vi i nå ljuståg som gick från lokalan
till Axet där kom tomten å en hemlig gäst prata
no för att vi vet vem de va för hon sto där frammför
folket.Sen spela blåsorkester å så tändes granen
Sen sköt dom typ 9 raketer från taket sen gick vi hem
men ja satt på Walles pakkare.:)
Sen for jag, jen, Thomas, och Anna och
sitt på kärran då deras Pappa körd
till ''Myron'' och sen bytt han kärra där
och sen körd han me mönkiän å kärran hem oss:)
Då hadd lillajultomten vari me paket, ja fick en
Björn Borg väska å nå Fatzer godis mmm..
Kan visa bilder sen typ imårån:)
Å på kvällen åt vi å sen kasta jag å Lina
lillajulkort skiit kul:)
He e så kul då man sitter där i nå dike å gömmer
sig åså kommer du ut å söker å på
ett ställe kom di rikti näära.
Å då vi kasta vi oss ömd vi oss rikti näära dörren så mamma
å Anna så nästan oss för hon hadd komi till oss:)
Så va vi i bastun och så så vi på robinsson å sen for Anna
hem och jag gick å som då om en stund:)
Å ida vakna jag å låg ganska läng i sängen
å sen gick ja åpp å ät frukost
och efter en stund for Mamma, Pappa och
Jennifer till Lapua efter vår nya traktor.
Ja årka int far åså va ja på datorn lite tills
ja vänta på att klockan sku bli ett för då for 
jag till Stundars och träffa Walle där, Thomas kom på samma
gång som jag sen kom Elin och 
före de va vi å prata me Lulan lite för hon hadd ponnyridning ida å.
Vi va där lite me Elin å och sen gick vi runt å kolla lite
å Jag, Elin, Walle å Thomas va å dansa ringlekar och
åt munkar och godis:)
Sen fo Lulan å Elin hem så då for jag å Walle å Thomas
å hem å då ja kom hem sku vi på kalas till Grannen, Atte
han ha fylld 4 år, dom har en pojke till å Mamma å Pappa
e faddrar till Atte, de va no helt kul, vi va där
ganska läng å då vi kom hem
hadd ja inga läxor att jag för di laga ja förr på dan då ja vänta
på att far till Stundars så då åt vi Gröt och
sn de ha ja vari på datorn me syster lite
å för Mamma va på jomppa å pappa gjord nå annat.
Nu ska ja gå upp och se om de kommer
nå sport för Aino-Kaisa vann ju i Ruka ida <3 Grattis<3
Imårån måst ja läs på Rellaprov för vi far ju till Ylläs på
Onsdag så jag ska ha provet på dan före vi far och dom
andra har de på Torsdag.Och på Tisdag
ska vi vara med klassen på lokalin( Solf UF)
och öva teater:) 
Nu blev dehä skiit långt inlägg:) OJJ OJJ JULIA:)<3

härlig sommarbild från Korpisaaris skären:)

Nu ska ja absolut sluta att skriva men mina fingrar
bara flöt på så de blev bara en massa onödigt:)

Ha en bra söndagskväll<3

Kram trött in fingrarna Becca<3

Kommentarer
Postat av: Jessica

Sv ; Jag vet int... ;P

2009-11-30 @ 15:33:25
URL: http://jjeessii.blogg.se/
Postat av: carro

fin blogg, o du e så bra på att skida :)

o fa på vår blogg, min o min ''bästis'' :D

2009-11-30 @ 16:16:44
URL: http://carrojojjo.blogg.se/
Postat av: Fanne<3

Verkligen långt! :D Kom knappt igenom de! <3 Haha! XD

2009-11-30 @ 18:35:47
URL: http://fannee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0